Wat je moet weten over Fast-Moving Consumer Goods

FMCG of ook wel bekend als Fast-Moving Consumer Goods kan soms verwarrend zijn voor mensen. Sommige mensen vragen zich misschien af ​​wat voor soort producten in FMCG thuishoren. Dit is wat je moet weten om je meer details te geven. Fast-moving consumentengoederen zijn die producten die snel worden verkocht tegen relatief lage kosten. Het wordt ook wel verpakte consumentengoederen genoemd. Producten onder FMCG hebben een zeer korte houdbaarheid omdat consumenten er af en toe om vragen. Enkele voorbeelden zijn zuivelproducten, vlees en frisdranken. FMCG-producten worden veelvuldig door consumenten gekocht en direct geconsumeerd. Deze producten hebben ook lage prijzen en worden aangeboden in grote hoeveelheden.

Drie categorieën consumptiegoederen

Consumptiegoederen worden onderverdeeld in drie soorten. Dit zijn duurzame goederen, niet-duurzame goederen en diensten. De eerste is duurzame goederen. Producten onder duurzame goederen hebben een houdbaarheid van slechts drie jaar. De tweede zijn de niet-duurzame goederen, die een houdbaarheid hebben van minder dan 12 maanden. Dit is waar FMCG valt. Niet-duurzame goederen nemen een aanzienlijk deel van FMCG in beslag. Houd er rekening mee dat niet-duurzame goederen snel worden geconsumeerd en vanwege de grote vraag slechts een zeer korte houdbaarheid hebben. Wist je dat bijna iedereen elke dag FMCG gebruikt? Dit zijn de kleinschalige producten die we gebruiken om te kopen bij een kraam, supermarkt en supermarkt. Dit omvat fruit, groenten, melk. Zelfs je toiletpapier, bier en medicijnen zijn inbegrepen in de FMCG.

Soorten FMCG

Er zijn verschillende categorieën FMCG. De eerste heeft bewerkte voedingsmiddelen zoals kaasproducten, pasta en ontbijtgranen. De tweede zijn de kant-en-klare maaltijden, die alle instant-voedingsmiddelen bevatten. Een andere categorie zijn de dranken zoals energiedrankjes en sappen. Er zijn ook verse, diepgevroren en droge goederen. Vergeet niet dat schoonmaakproducten ook onder FMCG vallen. Dit omvat zuiveringszout, glasreiniger en ovenreiniger. Een andere FMCG is cosmetica, toiletartikelen en zelfs kantoorbenodigdheden. Tegenwoordig zijn er veel merken die FMCG produceren. Het is een win-winsituatie tussen de ondernemers en de consumenten. Door de grote vraag naar FMCG vinden bedrijven een manier om hun omzet te verhogen en hun diensten uit te breiden.